Cilla's

8. lokakuuta 2016



Oletteko koskaan miettinyt, minkälainen tarina löytyy jonkun tietyn kauniin sisustusputiikin takaa? Tai kuka on huolella valinnut myymälän tuotteet ja miksi? Vierailen aina satunnaisesti sisustukseen keskittyneissä kivijalkaliikkeissä inspiroitumassa, tekemässä löytöjä ja ihastelemassa upeita esille laittoja. Hietalahden kauppahallin kupeesta löytyvässä Cilla'sissa minun on pitänyt vierailla jo pitkään. Muutama viikko sitten toive toteutui. Kävi kuitenkin yllättävästi, sillä valloittavan sisustukseen, muotiin ja luonnonkosmetiikkaan keskittyneen putiikin lisäksi minut hurmasi nainen Cilla'sin takaa.

Aurinkoinen ja helposti lähestettyvä Cilla kertoi minulle myymälän tarinasta ja omasta ideologiastaan putiikin suhteen. Jäin vierailulla juttuhetkeen niin vahvasti kiinni, että tajusimme molemmat jossain vaiheessa, että liike on jo sulkeutunut. Olin niin tarinan lumoissa, että totesin haluavani haastatella häntä blogiin. Putiikin tarina alkaa neljän vuoden takaa. Cilla perusti ensin Cilla's verkkokaupan lokakuussa 2012. Parin vuoden päästä webbikauppaa seurasi pieni kivijalkaliike Alppilaan, josta kauppa muutti puoli vuotta sitten isompiin tiloihin Hietalahdentorin kulmalle. 

"Cilla'sin perusajatus on tarjota iloisia sykäyksiä arkeen yllätyksellisesti, rohkeasti ja totutuksi tulleita malleja hellävaraisesti ravistellen. Liiallinen konservatiivisuus joutaa romukoppaan ja huumoria ja hyvää mieltä tarvitaan arkipäiviimme lisää. Cilla's kivijalkaputiikki ja webbikauppa muodostavat mahdollisimman saumattoman palvelukokonaisuuden ja tarjoavat ajankohtaisesti sesonkien ihanampia tuotteita. Cilla's hyvän mielen tuoteperhe sisältää arjen iloksi suunniteltuja, korkeatasoisia ja huolellisesti konseptoituja tuotteita. Tuotesarjan sydämen muodostavat kotimaiset pesutuotteet, missä yhdistyvät kaunis ulkonäkö, aistinautinto upeiden eteeristen öljyjen tuoksujen kautta, luonnollinen raaka-ainepohja, tuulivoiman ekologinen käyttö ja kotimaisuus. Puhummekin tuotteista holistisina tuotteina", Cilla kertoo putiikkinsa ideologiasta.







Cilla päätyi alunperin itsensä työllistäjäksi pidemmän isossa organisaatiossa tehdyn virkamiesrupeaman jälkeen. Kun katsotaan takaisin päin putiikin perustamisen alkutaipaleelle, Cilla toivoo, että olisi uskaltanut luottaa siipiinsä ja ryhtynyt itsensä työllistäjäksi jo aiemmin. 

"Usein ajattelen, missähän nyt jo oltaisiin, jos olisin aloittanut jo esimerkiksi viisi vuotta aiemmin. Toisaalta kaikelle on paikkansa ja aikansa. Sain kyllä hirmuisesti oppia ja kannuksia edellisestä työstäni. Tekijänä halusin saada kädet taikinakulhoon, enkä pelkästään istua neukkareissa työryhmäpalavereissa. Halusin myös tehdä rohkeasti oman näköistä työtä, jotain millä voisi olla oikeasti jotain merkitystä. Elviksen sanoin: Little less conversation, a little more action," Cilla muistelee.

Cilla käyttää paljon työaikaansa Cilla'sin tuotevalikoiman muodostamiseen. Tausta-ajatuksena on, että tuotteiden pitää olla uskottavia ja lähes kaikki ovat sellaisia, joita Cilla käyttää tai voisi käyttää itsekin omassa kodissaan. Vaikka itsenäisarvona ei ole tuotteiden ekologisuus tai kestävän kehityksen mukainen tuotanto, näin valmistetut tuotteet ovat kuitenkin ensisijalla tuotevalinnoissa. Se on Cillalle itsestään selvä osa liiketoimintaa. 

"Tuotevalikoimassa painottuvat klassikot tai klassikkoaineksia omaavat tuotteet. Pidän siitä ajatuksesta, että sisustuksen ja pukeutumisen kivijalka rakennettu luotettavista ja hyvän hintalaatusuhteen omaavista tuotteista. Olen kuitenkin itse hyvin vaihtelunhaluinen ja kova innostumaan uutuuksista. Se näkyy myös kaupan valikoimassa vaihtuvina ajankohtaisina tuotteina, joilla voi värittää kotia ja omaa ilmettä sekä luoda hyvää mieltä arkeensa," Cilla kertoo putiikin tuotevalikoimasta.










Cilla'sin asiakkaat ovat pääosin kaupunkilaisia aikuisia, jotka ovat usein kiinnostuneita samoista ilmiöistä ja arvoista, kun Cilla edustaa. Tämän ansiosta asiakkaat palaavat Cilla'siin aina uudestaan. Cilla kerää asiakkailtaan jatkuvasti palautetta tuotetoiveista ja toimintaan liittyvistä ajatuksista kehittääkseen Cilla'sin palveluita  

"Parhaimmillaan asiakkaat myös haastavat meidät tekemään aina vähän paremmin ja enemmin. Kaupalla ja webshopissa on päivittäin myös ihan uusia asiakkaita. Iso osa on tavoittanut meidät esimerkiksi sosiaalisen median tai sisustuslehtien kautta. Ihanan iso osa myös mainitsee ystävänsä suositelleen meitä. Uuden kivijalkakaupan näkyvä sijainti vilkkaan kauppahallin ja ison risteyksen kulmahuoneistossa tuo meille myös kivasta uusia asiakkaita," Cilla kertoo kaupan asiakkaista.

Toivon, että Cilla'sin kauniit tuotteet ja sen perustajan inspiroiva tarina puhuttelee myös sinua. Yritin tavoittaa tämän kirjoituksen kuvituksessa Cilla'sin ihanat esille laitot niiden arvoisesti. Ensimmäisellä Cilla's vierailulla sain myös kotiin viemisiksi Cilla'sin puhdistustuotteita, joista olen tykännyt tosi paljon. Pelkistetyt tummanruskean valkoiset pumppupullot ja tuotteiden ekologisuus ovat tekijöitä, jotka viehättävät minua. Tuotteissa tuoksuvat myös raikkaat yrtit. Vierailin moikkaamassa Cillaa viimeksi eilen, kun ostin meille kotiin isokokoisen Batman-julisteen, jonka pienemmän version tarkkasilmäisimmät voivat löytää kuvista. Cilla on niin oikeassa - Cilla'siin ihastuu ja sinne haluaa palata aina uudelleen.

"Cilla'silla halutaan aidosti olla olemassa asiakkaita varten. Haluamme ylittää asiakkaiden odotuksen palvelun ja tuotevalikoiman suhteen. Kestävän kehityksen mukaiset arvot ovat aidosti ja moniulotteisesti mukana kaikessa liiketoiminnassa. Ne eivät siis pelkästään määrittele tuotevalintoja, vaan myös kumppanuussuhteita arvioidaan niiden kannalta. Meistä se on ainoa oikea tapa tehdä businesta," tiivistää Cilla hymyillen.
  









Cilla's
Lönnrotinkatu 39, Helsinki
Avoinna arkisin klo 10-18 ja la klo 10-16
Cilla'sin verkkokaupan löydät tästä

Kiitos, Cilla, että jaoit tarinasi kanssani.


 Misorella

Seuraa blogia INSTAGRAMISSAFACEBOOKISSA ja BLOGLOVINISSA.

2 kommenttia :

  1. Cilla on kyllä poikkeuksellinen kauppias, niin lämmin ja läsnäoleva, aidosti asiakkaistaan kiinnostunut. Ja kaupassa on toki ihania tuotteitakin.

    Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäpä sen sanoit, hyvin osuvasti. Mukavaa viikon alkua. :)

      Poista