Helpot proteiiniletut - testissä Foodinin proteiinijauheet

28. elokuuta 2016

*Sisältää blogin kautta saatuja tuotteita.



Proteiinijauheet ovat kuuluneet jo vuosia omaan ruokavaliooni tai oikeastaan sen tueksi. Muutama vuosi sitten ruokavaliostani jäi pois lehmänmaito- ja soijatuotteet, sillä ne tekivät minulle huonon olon ja allergisia reaktioita. Etsin silloin korvaavia proteiinijauheita hera- ja soijaproteiinille. Olenkin tutustunut vuosien varrella eri valmistajien tuotteisiin. Nyt sain Foodin Ambassadorina testiin Foodinin kasvispohjaisia proteiinijauheita. Sen myötä uskaltauduin myös kokeilemaan proteiinilettujen valmistusta ensimmäistä kertaa.

Parin epäonnistuneen reseptikokeilun jälkeen löytyi maistuva kombo. Ongelmana ei ollut niinkään maku, vaan se, että letut eivät aluksi pysyneet kasassa paistettaessa. Testissä minulla on tällä hetkellä luomulaatuiset Foodinin hamppuproteiini, vaniljalla maustettu riisiproteiini ja herneproteiini. Resepti maidottomiin, gluteenittomiin ja banaanittomiin ptoteiinilettuihin löytyy kirjoituksen lopusta. Terveelliset ja täyttävät proteiiniletut sopivat niin aamu- kuin välipalaksi ja miksi eivät myös lounaaksi. Kurkataan kuitenkin ensin proteiinipussien sisältöön hieman tarkemmin.





- Sisältää proteiinin lisäksi rasvahappoja (omega 3 ja 6) ja 20% ravintokuituja.
- Helposti sulava proteiini, jota kehon on helppo hyöty käyttää.
- Sopii niin smoothieen sekaan kuin ruoanlaittoon.
- Maultaan miedon yrttinen.
- Annostus 1-6 rkl nesteeseen sekoitettuna.
- Saatavilla 250g / 800g / 5kg pusseissa.


- Ravinnerikas superfood, joka sisältää 89% proteiinia, 3g rasvaa ja 1 g hiilareita.
- Valmistettu ruskeista riisinjyvistä.
- Sisältää aitoa luomu vaniljajauhetta ja makeutuksena steviaa.
- Sopii palautusjuomaan, smoothieen sekaan ja leivontaan.
- Maultaan makean vaniljainen ja jauhomainen.
- Annostus 0,5dl - 1dl nesteeseen sekoitettuna.
- Saatavilla 300g / 650g / 2,5kg pusseissa.
- Myynnissä myös maustamattomana ja suklaan makuisena.


- Sisältää proteiinin lisäksi L-glutamiinia, joka ylläpitää mm. suolen limakalvojen kuntoa.
- Helposti imeytyvä proteiinin lähde, joka sopii myös herkkävatsaiselle.
- Hypoallergininen tuote, joka ei yliherkistä käyttäjää.
- Sopii palautusjuomiin, smoothieen, ruoanlaittoon ja leivontaan.
- Maultaan aavistuksen suolainen ja hernemäinen.
- Annostus 0,5dl - 1dl nesteeseen sekoitettuna.
- Saatavilla 300g / 650g / 2,5kg pusseissa.
- Myynnissä myös suklaan ja vaniljan makuisena.




Helpot proteiiniletut

1 rkl Foodin Tocoa*
2 rkl makeuttamatonta maapähkinävoita
2 kananmunaa
Loraus kookosmantelimaitoa
Lisukkeeksi marjoja, hedelmiä ja luomuhunajaa oman maun mukaan

Sekoita ainekset sekaisin blenderissä.
Kuumenna pannu sopivan lämpöiseksi ja lisää sille kookosöljyä.
Paista lettuja molemmin puolin muutama minuutti.
Tarjoile lämpimänä herkullisten lisukkeiden kanssa.





Misorella

Seuraa blogia INSTAGRAMISSAFACEBOOKISSA ja BLOGLOVINISSA.

2 kommenttia :

  1. Ihanan oloinen resepti, täytyykin testata! Itsellä ei myöskään ole maitotuotteet käytössä sen aiheuttaman kamalan turvotuksen ja kivun takia, mutta käytössäni on kuitenkin foodinin vaniljahera, sillä luin sen olevan niin jotenkin ns. Puhdistettua, että se sopii myös herkkävatsaisille (luki siis pakkauksessa), ja ainakin se itselleni sopii. Mites, oletko kokeillut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maito taitaa aiheuttaa aika monelle oireita. Kiitos vinkistä! :)
      Kiva, kuulla, että olet löytänyt sinulle sopivan heravalmisteen.

      Poista