Aamusta energiaa ja kauneutta Tocolla

4. tammikuuta 2016

*Sisältää blogin kautta testiin saatuja tuotteita. 



Tiedättekö, ehkä siistein juttu siinä, että pääsin viime vuoden puolella Foodin Ambassadoriksi, on, että saan jakaa vinkkejä superfoodien käyttömahdollisuuksista ja vinkata miten ne saa mukaan helposti omiin ruokailutottumuksiin. 

Se tarkoittaa käytännössä sitä, että kevään aikana perehdytään tarkemmin tiettyihin valitsemiini Foodin raaka-aineisiin niin reseptien kuin pienen tietoiskun osalta. Vuoden ensimmäisen viikon aiheena on aamusta energiaa, tosin itse lisäisin yhtälöön vielä sanan kauneutta!

Kuten tiedätte, teen paljon smoothieaamupaloja, joten ei poikkeusta siihen tälläkään kertaa. Minulla on persimon-hedelmäihastuksen ohella uusi ilonaihe ruokavalioissani, nimittäin Foodinin Toco eli riisinlesejauhe*. Sen lisäksi, että kerron hieman tarkemmin mikä tekee Tocosta niin ihanan, jaan kanssanne kaksi helppoa ideaa aamun aloitukseen.

Riisinlesejauheen saloihin paremmin perehdyttyäni, voin todeta, että Tocon pitäisi kuulua kaikkien kauneuttaan vaalivien ruokakaappiin! Toco on nimittäin täydellinen E-vitamiinin lähde, jonka myötä se tekee hyvää ihon lisäksi myös limakalvoille. Toco sisältääkin jopa yli 100 antioksidanttia ja sen käytön luvataan korjaavan soluvaurioita ja hidastavan vanhenemisen vaikutuksia.




Toco sisältää lähes kaikki riisin sisältämät ravinteet, sillä se valmistetaan fermentoimalla kokojyväriisin jyvän ja kuoren välissä olevista leseistä. Maultaan Toco on miellyttävän kermainen ja sen makua ei tarvitse peittää toisilla raaka-aineilla, vaan sillä voi nimenomaan korostaa esimerkiksi hedelmien makua. Toco sopii myös mm. jogurtin tai raakasuklaan sekaan. Suositeltava annostus on 1-2 teelusikkaa päivässä.

Foodinin Toco on luontaisesti gluteeniton, maidoton, vegaaninen ja GMO-vapaa (eli ei geenimuunneltu) superfood, joka ei sisällä lisä- tai säilöntäaineita. Runsaan E-vitamiinipitoisuutensa lisäksi Toco on oiva proteiinin lähde ja se sisältää myös B-vitamiineja, seleeniä, unikinonia, alfalipoiinihappoa ja flavonoideja.




Kuten lupasin, tässä vielä kaksi nopeaa ja helppoa tapaa nauttia Tocosta osana aamupalaa:

Hedelmäinen Toco-smoothie

Persimon
Kiivi
Avokado
Pieni appelsiini tai puolikas isosta

Mustikkasuun aurinkoinen aamu

Persimon
Kourallinen pensasmustikoita

Toco maistuu sellaisenaan niin hedelmien että marjojen seuraslaisena. 
Voit valita Tocon kaveriksi myös omat hedelmäiset ja marjaiset suosikkisi!

Lisätietoa Tocosta löydät Foodinin sivuilta.

*Toco ja Lucuma saatu blogin kautta testiin.

Misorella

4 kommenttia :

  1. Näyttää niin herkulliselta. Jos ei tällä ala aamu kunnolla, niin ei sitten millään. Aurinkoa viikkoosi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun kesään on vielä niin pitkä aika, niin täytyy tuoda aurinko keittiöön. :D Mukavaa viikkoa Maiju, älä anna pakkasen purra! <3

      Poista
  2. Mielenkiintoinen postaus! :) Mie olen näitä superfoodeja haikaillut, mutta jotenkin hankalaa aloittaa käyttämään kun tietoa ei ole paljoa. Jospa näistä postauksista saisi inspistä ja hankkisi nuita omaankin kaappiin. ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kuulla! :) Toivonkin, että näistä postauksista on iloa erityisesti heille, joille superfoodit on vielä vähän vieraampia. Kannattaa aloittaa yhdestä ja tutustua raaka-aineeseen rauhassa. Toivottavasti innostuksen kipinä syttyy! <3

      Poista