Testissä CocoVi:n protskujauheet

7. maaliskuuta 2014



Vapaapäivänä on aikana helliä itseä. Huonosti nukutut yöt, viileän ja kostean kelin juoksulenkit ja sen myötä pelko flunssan vierailusta sai keräämään ostoskoriin C-vitamiinia. Tehojuoma kurkusta alas ja sormet ristiin, että sitä saa olla terveenä lisääntyvän valon valtakunnassa. 

Itseänikin naurattaa fiksaationi suklaanmakuisiin smoothie juomiin. Kenties tulee vielä päivä, että maltan olla lisäämättä sekaan kaakaojauhetta ja panostan kerrankin punaisen marjaisaan, sädehtivän keltaiseen tai terveellisen vihreään piristysjuomaan.




Viime syksynä sain soijasta allergisia ihoreaktioita, joten teholenkkeilyn alettua aloin pohtimaan millä korvaan entiset soija- ja heraproteiinipalkkarijuomani lenkin jälkeen. Sain CocoVi:lta testiin kolme erilaista protskujauhetta, joihin olen tykästynyt yllättäen kaikkiin.

Ykkössuosikkipaikan sijasta kilpailevat herne ja hamppu. Lenkin jälkeen sekoitan usein sheikkerissä vettä, rasvatonta maitoa, hunajaa ja protsku-, kaakao- ja marjajauheita. Helppoa, täyteläistä ja nopeasti palauttavaa. Silloin, kun on enemmän aikaa ja aineksia voi plenderissä surauttaa supervälipaloja kehon ja mielen hemmottelemiseksi.

Vapaapäivän smoothie

Pieni appelsiini
Muutama mansikka
Passiohedelmä
Hieman hunajaa
2 tl marjajauhetta
2 rkl kaakaojauhetta
2 rkl hamppuprotskujauhetta
1/2 purkkia maitorahkaa

Sekoita blenderillä ja välipala on valmis. 
Sovella vapaasti oman mielen mukaan.




Entäs sitten ne protskujauheet? CocoVi:n luonnonmukaisesti valmistettu hamppurproteiinijauhe sisältää 50 % proteiinia, 21 % kuituja, runsaasti elimistön tarvitsemia rasvahappoja ja sitä voi lisätä mm. puuroon ja jogurtteihin.


Herne- ja riisiproteiini puolestaan ovat lisä- ja säilöntäaineettomia, maustamattomia ja luomulaatuisia jauheita. Ensimmäinen sisältää proteiinia 82 % ja se soveltuu myös ruoanlaittoon ja toinen 80 % sopien käytettäviksi palautus- ja smoothie juomissa.


Allergiaystävälliset ja proteiinirikkaat lisäravinnejauheet sisältävät elimistölle välttämättömiä aminohappoja, jotka edistävät mm. lihasten kasvua. Aivan mahtavia protskulisiä urheilijoille ja myös kasvissyöjille! Testailu jatkuu ja parasta on se, että ainakaan maku ei tule olemaan este erilaisille variaatioille. :)




Niin ja meinasi ihan unohtua! Ajattelin laajentaa tutkimusmatkaani tällä tuoterintamalla ja tilasin itselleni myös CocoVi:n Marjaisa-marjajauheseoksen (mustikka, tyrni, marja-aronia, goji, kaakaojauhe) ja Smoothie mixin (luomu-maca, luomu-lucuma, luomu-kaakaojauhe, gojijauhe, luomu-psyllium).

Aiemmin myös toisen tuotemerkin kautta testatut kaakaonibsit viimeistelevät uuden testipaketin ja juoksijan herkkuhetket. Tästä ei muuta kuin eväät ja smoothiet parane. Kiinnostus superfoodeihin vain lisääntyy entisestään tämän ansiosta. :) 

*Protskujauheet saatu testiin blogin kautta CocoVi:lta.

Misorella

2 kommenttia :

  1. Jaaha, jaaha... Serkku odottaa mielenkiinnolla, mitä tuumaat seuraavista kokeiluistasi. Ööh, maistuuko hamppujauhe, tuota, hampulta?!? Mulla oli kerran BodyShopin hamppuhuulirasva, ja se oli perin hamppuisan makuinen! En haluaisi moista sivumakua pirtelööni... Varmaan on kyllä jotain palauttavaa protskujuomaa alettava väsäämään, kerrot sitten, mikä oli paras maultaan :)

    T: se Serkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän noissa kaikissa on ominaismaku. Sanoisin kuitenkin, että peittyy aika hyvin muiden ainesten seassa ja en ole tuossa lenkin jälkeisessä pikaversiossakaan kokenut makua epämiellyttäväksi päinvastoin. Herne on mielestäni miedoimmain makuinen, jos valita pitää. Suosittelen kokeilemaan! Tänään heitin rahkan ja raejuuston sekaan herneprotskua ja lisukkeeksi appelssiiniä ja eiliseltä jääneitä mansikoita. Nam Nam! :)

      Poista